silgiSİZ

Pazar, Ekim 22, 2006

Ve Karşınızda Linea



Bu aslında bir hikaye, adı sonradan konulmuş ta ki bu zamana kadar saklı kalmış ''Linea''nın hikayesi...

Bir arabayı sıfırdan ortaya çıkarmak takdir edersinizki çokta kolay değil. Autoshow da kasım ayında segilenecek linea nın sürecinden biraz bahsetmek istiyorum sizlere. Yakın zamanda basına yansımalarıyla öğrendiğiniz bu araba hakkında bir kelam söyleme hakkım olduğunu düşünüyorum. Düşünüyorum çünkü azda olsa emeğim var. Benim ilk bebeğim desem yalan olmaz. Kaldı ki bizim kendi aramızda takip edilecek her proje için birbirimize ''hayırlı olsun'' bir bebeğin oldu diyerek latife yaparız. İşte bu yönüyle farklıdır benim için Linea.

Dediğimiz gibi arabayı kullanılır hale getirme süreci öylesine uzun bir maraton öylesine uzun bir motivasyon ve enerji ile beraber sinerji isteyen bir takım çalışmasıdırki neticesi ancak böyle bir çabaya ancak ödül olabilirdi. Temelde 4 yıllık bir süreci kapsıyor Linea nın hikayesi. Yönetim hiyerarşisinin oluşturulması görev tanımları tedarikçi tesbiti, stilin belirlenmesi ve tedarikçilerde detayların hayat bulmasıyla bütünü oluşturma adına parçaların bir araya getirildiği o doğum sancısını hissettiren stres dolu günler.

Linea; dünyaya Brezilya ve Turkiye den yayılacak olması bizim için bir gurur kaynağı. Bugün Fiat için lokomotif sayılacak iki ülkeden bahsediyorum. Bu Turk muhendislerinin, çözüm odaklı olmasının ve ne derece profosyonelce bir çalışma yaptığının bir ispatıdır aslında. 172 milyon euro luk bir yatırımla yılda 60 bin adet üretilmesi planlanan ve ağırlıklı ihracata yönelik üretilecek bir araç linea.

Çizgisi itibariyle Fiat ın imajına daha guzel yüz getireceği kanaatindeyim. Fakat herkes isminin türkçe olmasını beklerken son bir kararla isim ''linea'' olarak lanse edildi. Endişem odur ki bu ismin albea, siena gibi modelleri çağrıştırmasından dolayı daha kullanıcıyla birebir tanışmadan son kullanıcıda yanlış bir intiba uyandırması yönünde. İsme kadar herşey iyi gidiyorken ismin ''linea'' olması bende biraz pazarlama strateji hatası izlenimini verdi. Umarım bu emekler böylesi strateji hataları ile heba olmaz. Saygılarımla...

0 comments:

Yorum Gönder

<< Home